söndag 16 januari 2011

Händeserik natt

Vilken natt! Herregud! Igår när jag och min älskling låg och myste fick jag plötsligt fruktansvärt ont i den nedre delen av min magen. Kändes som att någon kört en kniv rätt i genom magen på mig. Ringde mamma som bad Anton att ringa 112. Dom konstaterade att jag skulle åka in snabbt. Sagt och gjort kom ambulansen och hämtade mig och älsklingen. På väg i hissen får jag reda på att vi ska ända till NÄL. Det tar ca 20 min med bil, men det tog nästa 35 min med ambulansen pga av vädret. Det var det längst resan till NÄL som jag vart med om. Eftersom jag hatar nålar så ville jag inte att ambulansmannen skulle sätta in smärtstillande. När vi äntligen kommer fram väntar som tur är två sköterskor på oss. Dom kollar blodtrycket, plus och blodvärden. Allt såg bra ut. Vi fick komma in i ett rum där jag somnade en stund då kl var ca 01.20. När klockan var runt två fick jag byta till ett gynrum. Snacka om lättnad när jag får veta att det kommer en kvinnlig gynekolog. Jag gjorde ultraljud och det visade sig att min spiral sitter helt fel. I stället får att sitta längst upp i livmodern har det åkt ner och satt sig nästan helt i livmoderstappen. Det gick hyfsat snabb och Lars kom och hämtade oss runt halv tre :)
Så den fick åka ut och nu känns det mycket bättre men gör fortfarande ont när jag rör på mig.

Detta innebär att jag måste utsätta mig för en ny insättning av spiral, AJ! Det gör så sjukt ont men det är det bäste preventivmedlet, tycker jag. Man slipper hålla koll på tabletter annan skit. Man kan ha den i 5 år vid min ålder då fertiliteten är så hög medan när man kommer upp i åren kan det sitta i 10 år. Stort plus med kopparspiralen, den som jag har är att den innehåller inget hormon med andra ord, inga humör förändringar och övriga biverkningar :) Så på måndag skall jag till min gynekolog och fixa tid för ny insättning =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar